Skip to main content

10 things i hate about you.

ewah tajuk entri.. macam familiar kan?

dah tengok atau belom...serba sedikit tentang cerita ini oleh encik wiki disini. Perjalanan keseluruhan cerita ni sebenarnya aku pun dah lupa...banyak makan semut la tu. Tapi silalah setuju part heroin baca sajak 10 things i hate about you. dalam kelas bahasa inggeris memang tak lupa punya...akhir cerita ni hero yang terharu dengan sajak dan mereka berbaik2...itu cerita...bayangkan kalau watak sampingan, seorang yang tidak penting tak semena-mena baca sajak yang sama. gila pelik kan? ahh kawan itulah kehidupan...

aku mahu tuju lagu...lagu nyanyian dalam penjara.ya...fofuler kan lagu tu...tapi bukan keseluruhan lagu..cuma part ayat "sedangkan aku cuma watak dalam percintaan.."

selamat hari khamis semua~

Comments

Popular posts from this blog

Sindrom makcik - makcik: Bercerita

Kehidupan sekeliling mungkin menjadikan kau seorang survivor atau seorang lemau.  Jadi, bercakap fasal lemau, atau pun semangat survivor, ia bergantung pada kebolehan kau dalam membuat keputusan hidup.  Memandang ke belakang, membolehkan aku berkonklusi bahawasanya aku sorang 'noob' dalam keputusan hidup. Tetapi, suka aku ulang-ulang, kehidupan itu sendiri tak ada betul-salah dia.  Jadi, ini kisah seorang noob, sengaja aku kongsikan, just in case.
Dulu, waktu  aku bersekolah rendah, sekolah aku ialah sekolah rendah yang mana semua murid dia adalah perempuan. Zaman ketika itu kau boleh beli sepiring mihun goreng atau nasi lemak dengan harga 30sen, yang mana pada fikiran aku ketika itu, mahal. Jadi, kekerapan aku ke kantin sekolah, membeli makanan, diulang,  membeli makan dalam kurang sepuluh kali sepanjang aku bersekolah di situ. Iaitu kira-kira 2 tahun masa persekolahan memandangkan keluarga aku dulu berpindah-randah.  
Jarak antara sekolah dan rumah ketika itu cuma kira-kir…

"..ada orang kata matematik ada orang kata ilmu hisab.."

jika kamu berzaman dengan ku..kamu tahu ia adalah sebaris lirik lagu..

sekarang ialah jam 0224 pada 16 mei 2009

selamat hari guru~

pada jam ini ak nyanyi dalam hati lagu ini dengan penuh semangat..tidak tahu mengapa...mungkin sebab hari guru..aura hari guru lah aku rasa..mengenangkan hari guru..jujur aku kata zaman sekolah dulu aku bukanlah pelajar yang selalu memberi ucapan hari guru kepada mereka....yang katanya guru..adapun beberapa orang saja..seingat aku mungkin 2 orang..selebihnya hanya rakan sebelah saja yang berkata dan aku sekadar senyum..
seingat aku lah..jika ada yang aku tidak ingat..maknanya aku mungkin telah tipu kamu..secara tidak sengaja...tak mengapa..andaikan saja aku mereka cerita..

ada orang panggil cikgu..ada yang panggil guru..
sama juga jika orang itu ialah manusia..takpun perpustakaan itu ialah khutub khannah..

namun jika bagi segelintir orang kata ajar itu ialah didik..sesetengah suara ada menyebut pengajar itu bukan pendidik..situasi ini mungkin hampir sama dengan m…

Sunrise di Dataran Lang?

baru-tak baru sangat ni aku pergi langkawi.
terpengaruh dengan gamba yang amat cantik diambil oleh seorang hamba Tuhan ni jadi kami ke Dataran Lang untuk menanti matahari terbit.
gigih tahu.

 tempias-tempias cahaya matahari bersama bulan

 sang helang dan bulan

stalk sang helang sebelum pulang.
Nah terbukti.
Kalau kau menghadap laut di tempat ini & berharap melihat matahari terbit,
jangan lupa pusing belakang.

better luck next time!