Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2011

berkonflik

hati aku yang satu lagi menyuruh aku move on. beria-ia. sampai masa aku minta dia menahan diri tak mahu pula.
kadang-kadang aku tak tahu siapa yang mendominasi.
kebelakangan ni selalu juga kami bergaduh.
haish.

kehidupan sendiri itu sememangnya terasing,terpulang kau mahu kongsikan ia atau kekal begitu.

Entri- entri kebelakangan ni nampaknya semakin tidak sesuai dibaca terutama bagi mereka yang sedang berkembang otaknya. Dikhuatiri akan memudaratkan, seperti pembantutan perkembangan otak. Hal ini yang demikian ekoran daripada unsur-unsur cas negatif terlampau yang berlegar-legar rawak di sebalik huruf-huruf bergandingan yang membentuk satu demi satu perkataan dan baris-baris ayat.
Cas negatif ni macam toksin tahu? kalau aku taukey foot patch pasti aku promo: "gunalah footpatch saya ini..hanya lekat dan tidur, mudah bukan?" ditulis senada dengan harapan ia dibaca dengan nada ceria. Kenyataannya aku bukan. Jadi belilah jika kau rasa kau perlu. Pokoknya footpatch bukan isu aku di sini.
Berbalik pada tadi. Ya, unsur-unsur negatif dan blog ini. secara rambang, usul kasarnya begini:-
i) berhenti menulis. biarkan blog ni begitu sahaja.tiada update.bukapun jangan.biar berkulat.tapi dalam keadaan aku sekarang semacam mustahil ii) tutup blog ni dari public. update senyap2, baca sorang.ja…

aku jumpa kau esok aku nyanyi lagu ni...mau kah?

mesti kau kata aku gila.mereng.dan lain2.

Kamu seperti hantu Terus menghantuiku Ke mana pun tubuhku pergi Kau terus membayangi aku Salahku biarkan kamu Bermain dengan hatiku Aku tak bisa memusnahkan Kau dari pikiranku ini
Di dalam keramaian aku masih merasa sepi Sendiri memikirkan kamu Kau genggam hatiku Dan kau tuliskan namamu Kau tulis namamu
Tubuhku ada di sini Tetapi tidak jiwaku Kosong yang hanya kurasakan Kau telah tinggal di hatiku
kalau cukup tabah aku belanja kau bakso nanti. eh silap. saya belanja awak bakso nanti..
-.-''


ketika kau bersedih (edisi bukan keagamaan)

Kala malam hari,
Tidurlah.. dengan hati yang menangis tatkala mata sudah tidak mampu merembeskan airnya
Kerana hati yang menangis itu hanya ada kamu dan kamu lah yang punyai hati itu..
tidurlah dan berharaplah... bukan pada matahari.. agar kau dapat melihatnya esok hari
kerana, a wise man said, "May sunshine light your way as you move on toward tomorrow.."
berharaplah.. Harapan itu perlu.

***'edisi bukan keagamaan' tak bermaksud aku mengenepikan agama.. kau tak boleh ketepikan agama kau bila kau sedih atau gembira.. penulis tak ajar tu ya..
awalnya aku tak letak ia sebagai edisi apa2 pun.. ape yang aku nak sampaikan hanya selapis.. cuma kalau ada yang paham 2-3 lapis, lain fahamannya dengan ape yang aku maksudkan susah lah..
kusut betol kan?
ah...tak kesah lah...aku tulis berlapis-lapis ke ape ke ade orang paham ke.. hhaha~

-selamat malam donia~-

Syn

Mari aku mulakan dengan kisah Syn.Syn Syn. Nama yang pelik, sebab mudah ditaip dan masa tu tak terfikir nak bagi nama manusia yang normal.Syn ada dua anak. Anak kembar perempuan. Lisa dan Sarah. Ok, mase ni dah pandai sikit2 aku bagi nama.haha..



Sarah.. kakak kembarLisa ni mati muda.(sebab tu hantu dia muda je..hhaha~) Mati terbakar bersama-sama portable fire pot. Biasalah kalau tak da skill masak memang mengundang dapur terbakar...
Lisa yang meneruskan kehidupan tanpa kembarnya itu akhirnya mati jua, meninggalkan 6 orang anak. Maria, Elna, Nysa, Ali, Elijah & Harry..haha...


Bapa Maria ialah Pierre Cooley (bot) seorang maid. Hasil hubungan larangan disisi agama ini melahirkan seorang bayi perempuan. Lisa yang kemudiannya insaf itu membuat keputusan untuk berkahwin dengan Pierre, yang sudah pun berumur ketika itu. Malang bagi mereka, Pierre meninggal sebelum sempat Lisa propose beliau.
Lisa yang masih bergetah itu mengambil keputusan drastik berkahwin dengan orang lain...





Erich. Seorang …