Skip to main content

"..ada orang kata matematik ada orang kata ilmu hisab.."

jika kamu berzaman dengan ku..kamu tahu ia adalah sebaris lirik lagu..

sekarang ialah jam 0224 pada 16 mei 2009

selamat hari guru~

pada jam ini ak nyanyi dalam hati lagu ini dengan penuh semangat..tidak tahu mengapa...mungkin sebab hari guru..aura hari guru lah aku rasa..mengenangkan hari guru..jujur aku kata zaman sekolah dulu aku bukanlah pelajar yang selalu memberi ucapan hari guru kepada mereka....yang katanya guru..adapun beberapa orang saja..seingat aku mungkin 2 orang..selebihnya hanya rakan sebelah saja yang berkata dan aku sekadar senyum..
seingat aku lah..jika ada yang aku tidak ingat..maknanya aku mungkin telah tipu kamu..secara tidak sengaja...tak mengapa..andaikan saja aku mereka cerita..

ada orang panggil cikgu..ada yang panggil guru..
sama juga jika orang itu ialah manusia..takpun perpustakaan itu ialah khutub khannah..

namun jika bagi segelintir orang kata ajar itu ialah didik..sesetengah suara ada menyebut pengajar itu bukan pendidik..situasi ini mungkin hampir sama dengan mereka yang sependapat mengatakan orang itu bukan insan..mungkin.

tetapi ini tidak bermakna mungkin itu mustahil..dan ia juga tidak mustahil bukan?

sekian~

Comments

Popular posts from this blog

ketika itu kami berbual pendek

aku : sehat? beliau: sehat. beliau diam sejenak lalu menyambung bersahaja beliau:biasalah tu..sampai masa...padam.. beliau senyum.. sungguh bersahaja aku senyum.... kelat aku kemudiannya berlalu.. pura-pura ingin membuat sesuatu minggu lepas kami makan abc bersama.bukan abc yang ingin aku gaduhkan.hanya kerana aku tidak ingin lupa hari itu. sekian

Design terakhir..

design terakhir aku buat masa ni. yang tinggal seminggu lagi menjadi mantan. keh keh. suka2 betol bagi dateline 'esok' hari ni pun dah 8 haribulan. cais . sedih sebenarnya. memikirkan macam mana boleh aku boleh tekad tender resign aku pun aneh.

gedebuk!

tulisan huduh bersama ilustrasi aneh