Skip to main content

Syn



Mari aku mulakan dengan kisah Syn.Syn Syn. Nama yang pelik, sebab mudah ditaip dan masa tu tak terfikir nak bagi nama manusia yang normal.
Syn ada dua anak. Anak kembar perempuan. Lisa dan Sarah. Ok, mase ni dah pandai sikit2 aku bagi nama.haha..




Sarah..
kakak kembarLisa ni mati muda.(sebab tu hantu dia muda je..hhaha~) Mati terbakar bersama-sama portable fire pot. Biasalah kalau tak da skill masak memang mengundang dapur terbakar...

Lisa yang meneruskan kehidupan tanpa kembarnya itu akhirnya mati jua, meninggalkan 6 orang anak. Maria, Elna, Nysa, Ali, Elijah & Harry..haha...



Bapa Maria ialah Pierre Cooley (bot) seorang maid. Hasil hubungan larangan disisi agama ini melahirkan seorang bayi perempuan. Lisa yang kemudiannya insaf itu membuat keputusan untuk berkahwin dengan Pierre, yang sudah pun berumur ketika itu. Malang bagi mereka, Pierre meninggal sebelum sempat Lisa propose beliau.

Lisa yang masih bergetah itu mengambil keputusan drastik berkahwin dengan orang lain...






Erich. Seorang Bot generasi ke-2.
Hasil perkahwinan ini mereka berjaya melahirkan 5 orang anak




























hhaha~

Comments

consultantsam said…
The Sims?? Try main harvest moon...
tukang cerita said…
pah.. ak x paham mende pah~~~
plusminus said…
oh...ini game...the sim 3..

Popular posts from this blog

Sindrom makcik - makcik: Bercerita

Kehidupan sekeliling mungkin menjadikan kau seorang survivor atau seorang lemau.  Jadi, bercakap fasal lemau, atau pun semangat survivor, ia bergantung pada kebolehan kau dalam membuat keputusan hidup.  Memandang ke belakang, membolehkan aku berkonklusi bahawasanya aku sorang 'noob' dalam keputusan hidup. Tetapi, suka aku ulang-ulang, kehidupan itu sendiri tak ada betul-salah dia.  Jadi, ini kisah seorang noob, sengaja aku kongsikan, just in case.
Dulu, waktu  aku bersekolah rendah, sekolah aku ialah sekolah rendah yang mana semua murid dia adalah perempuan. Zaman ketika itu kau boleh beli sepiring mihun goreng atau nasi lemak dengan harga 30sen, yang mana pada fikiran aku ketika itu, mahal. Jadi, kekerapan aku ke kantin sekolah, membeli makanan, diulang,  membeli makan dalam kurang sepuluh kali sepanjang aku bersekolah di situ. Iaitu kira-kira 2 tahun masa persekolahan memandangkan keluarga aku dulu berpindah-randah.  
Jarak antara sekolah dan rumah ketika itu cuma kira-kir…

Sunrise di Dataran Lang?

baru-tak baru sangat ni aku pergi langkawi.
terpengaruh dengan gamba yang amat cantik diambil oleh seorang hamba Tuhan ni jadi kami ke Dataran Lang untuk menanti matahari terbit.
gigih tahu.

 tempias-tempias cahaya matahari bersama bulan

 sang helang dan bulan

stalk sang helang sebelum pulang.
Nah terbukti.
Kalau kau menghadap laut di tempat ini & berharap melihat matahari terbit,
jangan lupa pusing belakang.

better luck next time!

kucen

entah bila aku mula pandai nak lukis-lukis kucen
ini namanya terpengaruh.




entah bila aku pandai nak lukis sang kucen
bersulamkan kerja.
entah bila