Skip to main content

Syn



Mari aku mulakan dengan kisah Syn.Syn Syn. Nama yang pelik, sebab mudah ditaip dan masa tu tak terfikir nak bagi nama manusia yang normal.
Syn ada dua anak. Anak kembar perempuan. Lisa dan Sarah. Ok, mase ni dah pandai sikit2 aku bagi nama.haha..




Sarah..
kakak kembarLisa ni mati muda.(sebab tu hantu dia muda je..hhaha~) Mati terbakar bersama-sama portable fire pot. Biasalah kalau tak da skill masak memang mengundang dapur terbakar...

Lisa yang meneruskan kehidupan tanpa kembarnya itu akhirnya mati jua, meninggalkan 6 orang anak. Maria, Elna, Nysa, Ali, Elijah & Harry..haha...



Bapa Maria ialah Pierre Cooley (bot) seorang maid. Hasil hubungan larangan disisi agama ini melahirkan seorang bayi perempuan. Lisa yang kemudiannya insaf itu membuat keputusan untuk berkahwin dengan Pierre, yang sudah pun berumur ketika itu. Malang bagi mereka, Pierre meninggal sebelum sempat Lisa propose beliau.

Lisa yang masih bergetah itu mengambil keputusan drastik berkahwin dengan orang lain...






Erich. Seorang Bot generasi ke-2.
Hasil perkahwinan ini mereka berjaya melahirkan 5 orang anak




























hhaha~

Comments

consultantsam said…
The Sims?? Try main harvest moon...
tukang cerita said…
pah.. ak x paham mende pah~~~
plusminus said…
oh...ini game...the sim 3..

Popular posts from this blog

Sindrom makcik - makcik: Bercerita

Kehidupan sekeliling mungkin menjadikan kau seorang survivor atau seorang lemau.  Jadi, bercakap fasal lemau, atau pun semangat survivor, ia bergantung pada kebolehan kau dalam membuat keputusan hidup.  Memandang ke belakang, membolehkan aku berkonklusi bahawasanya aku sorang 'noob' dalam keputusan hidup. Tetapi, suka aku ulang-ulang, kehidupan itu sendiri tak ada betul-salah dia.  Jadi, ini kisah seorang noob, sengaja aku kongsikan, just in case.
Dulu, waktu  aku bersekolah rendah, sekolah aku ialah sekolah rendah yang mana semua murid dia adalah perempuan. Zaman ketika itu kau boleh beli sepiring mihun goreng atau nasi lemak dengan harga 30sen, yang mana pada fikiran aku ketika itu, mahal. Jadi, kekerapan aku ke kantin sekolah, membeli makanan, diulang,  membeli makan dalam kurang sepuluh kali sepanjang aku bersekolah di situ. Iaitu kira-kira 2 tahun masa persekolahan memandangkan keluarga aku dulu berpindah-randah.  
Jarak antara sekolah dan rumah ketika itu cuma kira-kir…

tekanan dan kebusanan

tekanan itu membusankan
kebusanan itu menekankan

mereka saling berkait. Mungkin adik beradik yang terpisah sewaktu kecil, atau saudara mara jauh. Tak pun orang kata bau-bau bacang.. tapi aku rasa mereka ialah starnger yang tinggal bersebelahan. Ya, seperti jiran sebelah-menyebelah. Tiada pertalian darah mahupun hubungan kekeluargaan. Kebarangkalian saling mengenali itu tidak banyak. Perkaitan antara jiran yang pasti ialah mereka mendiami kejiranan yang sama. seperti mereka..

tekanan itu stress

tekanan berterusan mengundang kebusanan

kebusanan yang menekankan


kadang kala aku bertanya" ey..bile stress nk buat ape?" ayatnya barangkali bukan bagitu.tapi lebih kurang lah..plusminus..minda rasional aku akan jawab "lek2..wat 1-1..."tapi pergerakan dalam sedar ini tidak terus bertindak begitu.seperti nasihat minda rasional.
hampir 3 hari dihabiskan dengan tidur dan tidak membuat apa apa kerja..er..tak kira ke tandas, makan, solat, dan lain-lain.
dialog-dialog jekyll dan hide …

saya minta maaf saya cinta kamu

haha..ia berbunyi aneh...baik..mari tukar kepada maaf, aku cinta kamu.oh..masih sedikit aneh.apa yang mendorong marathon hingga pagi ini adalah kerana ia drama korea..dan heroinnya cantik.tapi keutamaannya tentulah hero dia yang TUP..hhaha~


pesanan : aku ingin kata aku suka menikmati keindahan ciptannNya