Skip to main content

F maaF

hai.

teringat dulu - dulu rakan sekolah aku sangat gemar bermain dengan kertas warna- warni.mereka gemar menghias.tak kesah lah menghias apa pun.yang pasti kalau ada pertandingan keceriaan-keceriaan ni memang seronok betullah.semangat gila.

dulu - dulu, setiap tahun ada pertandingan kebersihan dan keceriaan.jadi, setiap tahun kami memang kutip duit untuk tuuan itu selain menjana kewangan dorm masing-masing.akhir tahun nanti boleh buat jamuan.tak pun menjana modal meniaga masa hari terbuka.

oh berbalik pada kisah tadi.ya, bermain dengan kertas warna.mungkin tak semua, tapi kebanyakan dari kami memang gemarkan aktiviti itu.masa lapang akan diisi dengan menconteng kertas yang ada..(kegiatan ini boleh mengasah tulisan sendiri)hari-hari seperti 'friendship day' akan meriah dengan kad2 ucapan..takpun bila nak dekat-dekat minggu periksa.memang jarang nak jumpa kad kedai.

jadi,sambil mengenang hari-hari lalu, aku cuba menggiatkan diri dengan 'kertas warna'.ia mengambil masa yang agak lama untuk siap walaupun simple saja.maklumlah dah lama tinggal.mencuba keupayaan sendiri sambil mengisi lapang.siap cepat boleh bagilah pada siapa-siapa yang dirasakan perlu.bila seorang rakan beritahu aku tidak mahu apa-apa dan melarang aku memberinya apa-apa,dengan cool aku menjawab,"ok.."

sejak itu hari sudah tiga bulan lebih aku tinggalkan ia berhabuk..oleh itu, "kad hari jadi..anyone?" roger aku, kalau sempat siap aku bagi..haha


.: entri ni panjang bukan?hahaha

Comments

ZulFadhli said…
like i know to whom u mean it...bg je sng..xyh pikir pjg2..tau knp dia said like dat? cri2 ...haha

Popular posts from this blog

Sindrom makcik - makcik: Bercerita

Kehidupan sekeliling mungkin menjadikan kau seorang survivor atau seorang lemau.  Jadi, bercakap fasal lemau, atau pun semangat survivor, ia bergantung pada kebolehan kau dalam membuat keputusan hidup.  Memandang ke belakang, membolehkan aku berkonklusi bahawasanya aku sorang 'noob' dalam keputusan hidup. Tetapi, suka aku ulang-ulang, kehidupan itu sendiri tak ada betul-salah dia.  Jadi, ini kisah seorang noob, sengaja aku kongsikan, just in case.
Dulu, waktu  aku bersekolah rendah, sekolah aku ialah sekolah rendah yang mana semua murid dia adalah perempuan. Zaman ketika itu kau boleh beli sepiring mihun goreng atau nasi lemak dengan harga 30sen, yang mana pada fikiran aku ketika itu, mahal. Jadi, kekerapan aku ke kantin sekolah, membeli makanan, diulang,  membeli makan dalam kurang sepuluh kali sepanjang aku bersekolah di situ. Iaitu kira-kira 2 tahun masa persekolahan memandangkan keluarga aku dulu berpindah-randah.  
Jarak antara sekolah dan rumah ketika itu cuma kira-kir…

tekanan dan kebusanan

tekanan itu membusankan
kebusanan itu menekankan

mereka saling berkait. Mungkin adik beradik yang terpisah sewaktu kecil, atau saudara mara jauh. Tak pun orang kata bau-bau bacang.. tapi aku rasa mereka ialah starnger yang tinggal bersebelahan. Ya, seperti jiran sebelah-menyebelah. Tiada pertalian darah mahupun hubungan kekeluargaan. Kebarangkalian saling mengenali itu tidak banyak. Perkaitan antara jiran yang pasti ialah mereka mendiami kejiranan yang sama. seperti mereka..

tekanan itu stress

tekanan berterusan mengundang kebusanan

kebusanan yang menekankan


kadang kala aku bertanya" ey..bile stress nk buat ape?" ayatnya barangkali bukan bagitu.tapi lebih kurang lah..plusminus..minda rasional aku akan jawab "lek2..wat 1-1..."tapi pergerakan dalam sedar ini tidak terus bertindak begitu.seperti nasihat minda rasional.
hampir 3 hari dihabiskan dengan tidur dan tidak membuat apa apa kerja..er..tak kira ke tandas, makan, solat, dan lain-lain.
dialog-dialog jekyll dan hide …

saya minta maaf saya cinta kamu

haha..ia berbunyi aneh...baik..mari tukar kepada maaf, aku cinta kamu.oh..masih sedikit aneh.apa yang mendorong marathon hingga pagi ini adalah kerana ia drama korea..dan heroinnya cantik.tapi keutamaannya tentulah hero dia yang TUP..hhaha~


pesanan : aku ingin kata aku suka menikmati keindahan ciptannNya