Skip to main content

F maaF

hai.

teringat dulu - dulu rakan sekolah aku sangat gemar bermain dengan kertas warna- warni.mereka gemar menghias.tak kesah lah menghias apa pun.yang pasti kalau ada pertandingan keceriaan-keceriaan ni memang seronok betullah.semangat gila.

dulu - dulu, setiap tahun ada pertandingan kebersihan dan keceriaan.jadi, setiap tahun kami memang kutip duit untuk tuuan itu selain menjana kewangan dorm masing-masing.akhir tahun nanti boleh buat jamuan.tak pun menjana modal meniaga masa hari terbuka.

oh berbalik pada kisah tadi.ya, bermain dengan kertas warna.mungkin tak semua, tapi kebanyakan dari kami memang gemarkan aktiviti itu.masa lapang akan diisi dengan menconteng kertas yang ada..(kegiatan ini boleh mengasah tulisan sendiri)hari-hari seperti 'friendship day' akan meriah dengan kad2 ucapan..takpun bila nak dekat-dekat minggu periksa.memang jarang nak jumpa kad kedai.

jadi,sambil mengenang hari-hari lalu, aku cuba menggiatkan diri dengan 'kertas warna'.ia mengambil masa yang agak lama untuk siap walaupun simple saja.maklumlah dah lama tinggal.mencuba keupayaan sendiri sambil mengisi lapang.siap cepat boleh bagilah pada siapa-siapa yang dirasakan perlu.bila seorang rakan beritahu aku tidak mahu apa-apa dan melarang aku memberinya apa-apa,dengan cool aku menjawab,"ok.."

sejak itu hari sudah tiga bulan lebih aku tinggalkan ia berhabuk..oleh itu, "kad hari jadi..anyone?" roger aku, kalau sempat siap aku bagi..haha


.: entri ni panjang bukan?hahaha

Comments

ZulFadhli said…
like i know to whom u mean it...bg je sng..xyh pikir pjg2..tau knp dia said like dat? cri2 ...haha

Popular posts from this blog

ketika itu kami berbual pendek

aku : sehat? beliau: sehat. beliau diam sejenak lalu menyambung bersahaja beliau:biasalah tu..sampai masa...padam.. beliau senyum.. sungguh bersahaja aku senyum.... kelat aku kemudiannya berlalu.. pura-pura ingin membuat sesuatu minggu lepas kami makan abc bersama.bukan abc yang ingin aku gaduhkan.hanya kerana aku tidak ingin lupa hari itu. sekian

chicken?

hanya ayam boleh melintas?hehe...

gedebuk!

tulisan huduh bersama ilustrasi aneh