Skip to main content

hari ini bukan hari itu

ak lewat lagi..rentetan kelewatan malam tadi..suda pagi sebenarnya.. trus menghadap "P.... D... .E. .." erk..aku dan PD? apakah..
"stadi page 814.."
ya..ak ingat lagi pesanan itu..amat bersungguh aku cuba memahamkan diri..
dan dari pagi tadi aku hanya baca baris yang sama..ulang-ulang berakhir dengan merenung muka surat itu..yang sama dengan malam tadi aaa...
jam menunjukkan jam 1357..o0..0o..aku ada kelaskah? mahu tanya rakan ku ini..kehabisan kredit pula..selang beberapa saat ada miscall.
oh..aku memang ada kelas..capai apa yang patut, aku trun, menuju ke kelas..
*****
peristiwa malam tadi menyayat hati..ya..hiperbola saja ni
"mek makanan ko da kene jual.."
oh..bia betik
"cepat turun skang"
bergegas aku turun dengan harapan itu cuma gurauan berbaur gertakan untuk aku segera turun..harapan meleset..sampai di kafe kelihatan jimi sedang berkemas untuk pulang..oh..makanan..kamu pergi bersama orang laen..
mujur ada mak ngah ..makngah, kamu penyelamat..
"skang tutup..pukul 11.30 nanti baru buka..tukang masak mau rehat.."
sekilas ke arah jam, belum jam 2300 lagi...
oh..boleh tempah?
"boleh tapi lambat lah..kena tunggu"
demimu makanan aku tunggu lagi...

Comments

miss h said…
ak jua terlibat dalam peristiwa ini..abg jimmy sori lmbt ambk..abg jimy dh nego dgn org lain dh jual pn..!!!

Popular posts from this blog

ketika itu kami berbual pendek

aku : sehat? beliau: sehat. beliau diam sejenak lalu menyambung bersahaja beliau:biasalah tu..sampai masa...padam.. beliau senyum.. sungguh bersahaja aku senyum.... kelat aku kemudiannya berlalu.. pura-pura ingin membuat sesuatu minggu lepas kami makan abc bersama.bukan abc yang ingin aku gaduhkan.hanya kerana aku tidak ingin lupa hari itu. sekian

chicken?

hanya ayam boleh melintas?hehe...

gedebuk!

tulisan huduh bersama ilustrasi aneh