Skip to main content

kegembiraan

happines itu kegembiraan

kegembiraan adalah suatu situasi,suasana yang penuh gembira.
Manakala gembira itu sejenis perasaan.

maaf kalian,
sijil kamu semua rusak.
ia gara-gara perbuatan aku, nyata ini tidak menggembirakan.

haish..

the enigma of happiness

tidak gembira kerana sijil yang tidak menjadi?
tidak.juga
kehidupan itu kompleks.

sekian

Comments

miss h said…
sijil kamu kamu itu termasuk sijil ak nye skali lah kan..UJUAN SIIL..menarik bunyi nya..
plusminus said…
tu r..tp ujuan siil tu da selamat.haha seperti yang ak tunjuk aritu..klo da siap yg baru lgi cantek ak simpan tuk ko..
sje x mau beri..nk ko dtg amek..XD
tp ak yang baek ati nia akan beri gak mse konvo klo da siap mse tu..mintak2 da siap dan ak ingt..hehe

Popular posts from this blog

Sindrom makcik - makcik: Bercerita

Kehidupan sekeliling mungkin menjadikan kau seorang survivor atau seorang lemau.  Jadi, bercakap fasal lemau, atau pun semangat survivor, ia bergantung pada kebolehan kau dalam membuat keputusan hidup.  Memandang ke belakang, membolehkan aku berkonklusi bahawasanya aku sorang 'noob' dalam keputusan hidup. Tetapi, suka aku ulang-ulang, kehidupan itu sendiri tak ada betul-salah dia.  Jadi, ini kisah seorang noob, sengaja aku kongsikan, just in case.
Dulu, waktu  aku bersekolah rendah, sekolah aku ialah sekolah rendah yang mana semua murid dia adalah perempuan. Zaman ketika itu kau boleh beli sepiring mihun goreng atau nasi lemak dengan harga 30sen, yang mana pada fikiran aku ketika itu, mahal. Jadi, kekerapan aku ke kantin sekolah, membeli makanan, diulang,  membeli makan dalam kurang sepuluh kali sepanjang aku bersekolah di situ. Iaitu kira-kira 2 tahun masa persekolahan memandangkan keluarga aku dulu berpindah-randah.  
Jarak antara sekolah dan rumah ketika itu cuma kira-kir…

Sunrise di Dataran Lang?

baru-tak baru sangat ni aku pergi langkawi.
terpengaruh dengan gamba yang amat cantik diambil oleh seorang hamba Tuhan ni jadi kami ke Dataran Lang untuk menanti matahari terbit.
gigih tahu.

 tempias-tempias cahaya matahari bersama bulan

 sang helang dan bulan

stalk sang helang sebelum pulang.
Nah terbukti.
Kalau kau menghadap laut di tempat ini & berharap melihat matahari terbit,
jangan lupa pusing belakang.

better luck next time!

kucen

entah bila aku mula pandai nak lukis-lukis kucen
ini namanya terpengaruh.




entah bila aku pandai nak lukis sang kucen
bersulamkan kerja.
entah bila